60

ADDITIVE Employee Sponsorship

ADDITIVE gets involved in the free time of its employees by offering a program called "ADDITIVE-Mitarbeitersponsoring", i.e. ADDITIVE Employee Sponsorship.

Cultural, sporting and social activities enrich the world, in which we live and work. A good reason for us to support these activities. For ADDITIVE, a sponsorship is an important element of the overall social responsibility - corporate social responsibility - of companies for our society. It also contributes to a small degree to increasing the profile, establishing and cultivating the relationship to existing and potential customers, and recognizing social responsibility.

Moreover, the social, cultural and sporting commitment strengthens and improves the internal communication in terms of a human and lively company culture.

Sponsorships don't aim at promoting business relationships.

What is special about this program is that each employee of ADDITIVE has the opportunity to apply for a so-called ADDITIVE-Mitarbeitersponsoring - ADDITIVE Employee Sponsorship - for his/her voluntary activity in a social institution or association to an amount of up to 500 EUR. An advisory committee at ADDITIVE (no company/division manager) is set up to assess, if a project is sponsorship-worthy. Each year up to 12 projects will be sponsored. The ADDITIVE Employee Sponsorship is exclusively initiated by employees.

2023

Mitarbeitersponsoring 2023

Sponsoring von T-Shirts für die beiden „Mini-Tiger“-Gruppen des Karate Dojo Lich e. V.

Die „Mini-Tiger“ sind Trainingsgruppen für 5-7-jährige Kinder, um einen frühen Einstieg ins Karatetraining zu ermöglichen. Es werden spielerische und koordinative Übungen mit dem Erlernen der ersten Karatetechniken verknüpft.

T-Shirt für die Mini-Tiger-Gruppen des Karate Dojo Lich e.V.

ADDITIVE Mitarbeiter

Simone Langner, Vertriebsingenieurin, ist aktives Mitglied im Karate Dojo Lich und Trainerin der „Bewegungsförderung Kunterbunt“ (3-4-jährige Kinder). Ihre drei Kinder sind ebenfalls im Verein und trainieren in verschiedenen Karate-Kindergruppen.

Motivation

Da beim Karatetraining in der Regel ein weißer Anzug getragen wird, sind die T-Shirts für den privaten Bereich oder gemeinsame Ausflüge gedacht. Es geht darum, das Zugehörigkeitsgefühl zu einem Verein und einer Gruppe zu wecken, und selbstverständlich auch darum, Selbstbewusstsein zu zeigen mit dem Shirt. In den drei Gruppen trainieren aktuell 39 Kinder.
Und damit auch wirklich alle Kinder das T-Shirt, möchten wir das T-Shirt aus unserem Jugendetat kaufen und in diesen drei Gruppen gerne verschenken.
Für die zukünftigen Mini-Tiger Anfängergruppen ab 2024 werden wir das T-Shirt direkt nach der Anmeldung im Verein bestellen, so dass die Kinder bis zum Kauf ihres ersten Karateanzugs in diesem T-Shirt trainieren können.

Informationen zum gesponsorten Verein

Karate Dojo Lich e.V.
Bahnhofstraße 2
35423 Lich
Webseite